snelkoppelingen
Inhoud

Gember verlicht spierpijn

Gemberdonderdag 03 juni 2010 13:53 Uit onderzoek van de Universiteit van Georgia blijkt dat het eten van gember spierpijn vermindert. Het onderzoek bestond uit 2 delen.

Elf dagen lang werd het effect van het eten van gember, zowel rauw als opgewarmd, op spierpijn geregistreerd. In totaal deden 74 vrijwilligers mee aan het onderzoek. Op de achtste dag deden zij zware arm-oefeningen waarna bleek dat door het eten van gember de spierpijn met 25 procent was afgenomen.

Vooraf dacht men dat door de gember te verhitten, de pijnstillende effecten zelfs kunnen toenemen. Dit bleek echter niet zo te zijn.

«Terug

Archief > 2012

mei

april

maart

februari

januari




Snelkoppelingen
Dit is een activiteit van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel
illustratie illustratie