snelkoppelingen
Inhoud

Appels verlagen risico op ontwikkelen van hart-en vaatziekten

Manden met appelsvrijdag 19 november 2010 09:54 Recent onderzoek heeft vastgesteld dat het toevoegen van meer appels en appelproducten aan uw dieet de kans op hart- en vaatziektes aanzienlijk doet verlagen.

Meer dan een op drie Amerikaanse volwassenen heeft een of meer vormen van hart-en vaatziekten (HVZ) volgens de American Heart Association. Hart-en vaatziekten is de belangrijkste doodsoorzaak in de Verenigde Staten.

Onderzoekers presenteerden hun eerste studie resultaten deze week in de American Dietetic Association (ADA) Jaarlijkse Food and Nutrition Conference and Exposition. Dr Mitch Seymour, de hoofdonderzoeker van de studie verslagen, "Wanneer knaagdieren gevoelig voor obesitas kregen een hoger vet dieet - vergelijkbaar met een 'typisch Amerikaans' voeding - en gevoed met een gevriesdroogd poeder gemaakt van hele appels (ongeveer gelijk aan twee middelgrote appels per dag), toonden de resultaten een gezond hart voordeel dat verder ging dan cholesterolverlaging alleen. "

Hoewel de exacte mechanismen die dit voordeel opleveren nog onduidelijk zijn, het onderzoeksteam speculeert dat verlaging van oxidatieve stress, een cruciaal onderdeel van hart-en vaatziekten, kunnen een prominente rol spelen. De onderzoekers vermoeden dat de fytochemicaliën (of anti-oxidant componenten) in appels helpen verminderen oxidatieve stress in de knaagdieren en bijdragen aan een betere maatregelen van de bloeddruk - uiteindelijk vermindering van de totale schade aan het hart. (Hoewel niet getest in deze studie, is het mogelijk dat producten gemaakt van hele appels, zoals appelsap, cider of appelmoes, kunnen aan soortgelijke uitkeringen.)

In de studie werden de knaagdieren krijgen ofwel een 'standaard' dieet, een dieet met appel pectine (meest opmerkelijke als een bron van voedingsvezels), of een dieet met gevriesdroogd poeder gemaakt van hele appels. Het bedrag van de levensmiddelen, de totale calorieën, suikers en het vezelgehalte van het diëten constant werd gehouden voor elke groep. Aan het einde van vier maanden, onderzochten de onderzoekers de volgende merkers voor hart-en vaatziekten: cholesterol, oxidatieve stress niveau, bloeddruk, en de algemene werking van het hart.

Eerste resultaten, besproken en gepresenteerd op de ADA meeting deze week bleek dat zowel de hele appel poeder en de appel pectine cholesterolgehalte verlaagd. Bovendien, de hele appel poeder verminderde ook oxidatieve stress (gemeten in het bloed monsters), verlaagde bloeddruk en een verhoogde hartfunctie.

Bron: Medical

«Terug

Archief > 2012

mei

april

maart

februari

januari




Snelkoppelingen
Dit is een activiteit van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel
illustratie illustratie